mandag 21. juni 2010

Cheerleading!


Oi, nå skal Thea skrive et innlegg som ikke har med hund å gjøre, og ikke bare det, men hun skal skrive om en sport, som ikke har med hund og gjøre, på en hundeblogg :0
Fy skamme seg!
Men det har kommet noe nytt inn i livet mitt, som tar opp tiden min mer enn hund gjør.
Det er Cheerleading, en Amerikansk sport. Som alle de “slemme” jentene driver med i de “moderne” filmene.
Jeg og en veninnne var å så på NM som var 6-7 mars.
Vi var der vell først og fremst fordi jeg hadde lenge lyst til å drive med denne sporten, men det var ingen lag i nærheten, til min store fortvilese, men jeg fikk veninna mi med meg og vi dro å så på.
Etter det ble begge helt hekta! Men det var forts ikke noe lag i Tønsberg :(
Men så, en dag.. fant jeg en gruppe på Facebook (thank god for facebook) om at det skulle starte et lag i Tønsberg :) Flint Raidettes, som var laget til et amerikansk fotball lag, Flint Raiders. Og jeg meldte meg med engang på! Så sa jeg ifra til veninnna mi, og hu ble også med!
Etter det har det skjedd mye!
Vi staret vell i midten av April (?)
Og nå har vi kommet veldig langt! Vi har fått våre egene drakter!
MSN
(haha, måtte jo ha dette bildet, med en hund på ;))
Er ikke så tydelig så vi slenger inn et til
Drakta
Der har vi hele ^^
Vi holder forts på med å lære oss stunt og vi lærer raskt!
High
Dette stunte heter High. Og det er ikke så lett som det ser ut som ;)
Men kun etter noen få treninger, pådro jeg meg en senebettenelse, så jeg kunne ikke belaste håndleddet på 6 uker!
Da ble det endel tøying på meg!
BRO
Haha, ikke det smarteste bildet, men, men ^^

Og siden vi er cheerleaderne til et fotball lag, må vi stille opp på hjemme kampene og heie på dem, det sier vi jo ikke nei til!
Ekstra treninger er jo bare posetivt :D
Og vi har til og med vært så heldige at det har vært fint vær alle gangene!
Laget 
Vell det var en STOR SMULE ironi, begge gangene har det øst ned med regn, men det stopper ikke oss fra å stille opp i de korte skjørtene våre å fryse ihjel! Neida, det er altfor gøy til å la være  ;D

Fortiden er det treninger 2 ganger i uka, selv om det er sommerferie :D (Hurra!!) Jeg ble utrolig glad da jeg fikk høre det, for jeg kan liksom ikke tenke meg et liv uten denne sporten lengre, selv om vi blir “kasta” i bakken, og tvunget ned i spagaten elsker jeg det mer enn jeg noen gang kunne forestilt meg!
Og til Lørdag skal det komme noen jenter fra et annet lag og gi oss litt tips og sånt, så det gleder jeg meg sikkelig til!

Dette ble jo et ganske langt innelgg uten hund, men da vet dere hva som skjer med meg fortiden ;)
Så snakkes vi kanskje med hunde ting snart :)

-Thea

3 kommentarer:

Nøve sa...

Hehe - leste på FB at du var bare 1 cm ifra guttespagaten :o)))
Det er jo innmari moro når man merker slike framskritt,da! (med meg går det bakover, jeg gikk faktisk ned i spagaten jeg også engang..)

Syns det er kjempebra at du har fått deg en slik hobby :o) Senebetennelsen er vel over nå??
Stå på jenter, en vakker dag skinner sola på dere ;o)
Har gutta vinni noen kamper, forresten??

Gry og Millis blogg sa...

Dette tror jeg du blir både mye, og sterk og smidig av Thea:o)) Jeg kommer sikkert til å lese om dere i TB etterhvert tror jeg.

Sidsel, Honey og Arjas blogg sa...

Vi tåler så innmari godt å høre om annet enn lapper også da Thea. Så morsomt at det ble dannet en gjeng hos dere også. Stå på jente!